Sunday, January 31, 2010

vaikivate vanaisade ajastu

Vaba Eesti

Iseseisvus
Vabadus
Juhheii
Valleraa
Kallega
Soome
Rootsi
Tööle
Hoppsassaa
Kallega
Soome
Rootsi
Tööle

Iseseisvus
Vabadus
Trallallaa
Mallega
Iiri
Kanu kitkuma
Trallallaa
Mallega
Iiri
Kanu kitkuma


Olen mõelnud
Et tahaks
Ühel hommikul
Silmad avada
Ja olla
Vaba


Kummikutega on talvel külm
Kummikutega on talvel külm
Räägin
Aga
Mida muud tal olekski jalga panna
Vaene Ida-Euroopa laps
Nii külm on


Vaikivate vanaisade ajastul

Sel päeval kui ma
Jumala armust
Siia ilma sündisin
Siis saingi omale elu
Siis saingi selle elu
Kus lasteaias laulsime Leninist
Meie luuletused olid suurest kodumaast
Algklassides harjutasime tuumasõda
Emad õmblesid maskid ja need olid alati meie klassis ühes kapis hoiul
Väiksed ilusa käekirjaga nimesildid kottidel peal
Ootasid

Sain endale elu
Ning kooli minnes mõtlesin murelikult, kus on praegu ema ja isa
Kui tuumasõda peaks just nüüd algama, ei kohtu me vist enam kunagi
Mõtlesin
Vabadust keegi enam ei oodanud, polnud mõtetki
See aeg oli juba ammu möödas

Sain endale elu
Kus kardeti inimesi enda ümber
Igaüks võis ju välja lobiseda
Et meie vanaisa oli sõjas mõlemal poolel ja
Vanaonu käis isegi Soomes
Sain teada aastaid hiljem
Vanaonu oli vahva poiss, ei kartnud
Laulis alati kõval selgel häälel
Alati kui purjus oli

Mina sain endale elu
Kus vanaisad vaikisid kibedate nägudega
Minul oli alati hirm
Vaikivate vanaisade ajastu laps olen

Mina sain endale elu
Kus kasvatajad rääkisid mulle
Et onu Lenin on laste sõber
Ja võtab nad kõik sülle
Silitab hellalt nende päid
Mina onu Leninit kunagi ei kohanudki
Minu vanaisa vahel võttis mind sülle
Ja vaikides silitas mind
Minu vanaisa joonistas mulle hobuse
Aga minul oli alati hirm


Mõni mõte
Lihtne lind
Lendab üle ilma
Tsirrrrr............


Kui ma oleksin lumi

Kui ma oleksin lumi
Siis keerleksin härmaste põõsaste vahel
Ja silitaksin sinitihaste tiibu

Kui ma oleksin lumi
Siis liugleksin jäätunud merede kohal
Ja sillerdaksin madalas päikesevalguses

Kui ma oleksin lumi
Siis sulaksin kevade hakul
Ja muutuksin vihmapiisaks

Kui ma oleksin lumi
Siis kastaksin oma veega
Väikeseid seemneid mis ootavad mullas

Kui ma oleksin lumi
Siis oma sulaveest ärganud taimed
Kasvataksin suurteks hiiepuudeks

Kui vaid oleksin lumi...

No comments: