Monday, August 22, 2011

minu eesti identiteet

Mina olen nõukaaegne tsenseeritud raamatukogu
Mõne Smuuli ja Tuulikuga kolmes reas
Olen ööpäevalasteaedade kollektiivse kasvatuse
Kommunismiehituse sotsiokultuurilise keskkonna
Mehhaniseerituse ja tsentraliseerituse
Üksluisuse, hallide puhvaikade
Lokkava proletaarsuse
Produkt ja vili
 

Mina olen provintsiigavus
Olen töötus ja kolhooside kokku vajunud laudad
Ekstraktoristidest joodikud
Liha-ja piimasabad
Seebi- ja viinatalongid
Letialused kaubakontaktid
Olen


Vanadest teksastest õmmeldud miniseelik
Räbalduv lastevanker ja plastmassist odavad kõristid ühtlases reas
Siniseks võõbatud silmalaud
Ja veripunane suu
Kõrge kontsaga väsinud kingad
Purupurjus teismeline
Seksi Kristi koni hambus
Olen

Kohvritäied väärtuseta rublasid ja
Nurgas vedelevad  punased lipud
Punamütsike ehk liitrine salaviin
Metalli- ja puiduärikas
Uhke bemmiga kõvamees
Kasiinodes meelelahutus
Aasta ärimees Armin Karu
Olen

Mina olen vaesus ja meeleheide
Olen vanaduspõlve piin ja pettumus
Pensionäride räimeroog
Sekondhändi pearätik ja sandaal
Olen sibul ja baklasaan Maardus aiamaal
Venekeelt kõnelev Eesti elanikkond
Ida-Eestis ja paesel Lasnamäel
Lihtsalt Andrei
Olen

Mina olen ülbus ja laiutamine
Olen Egiptuse reisid ja SMS päikeselaen
Uhked leksuse maasturid ja
Stokmanni toidupood
Kuldsed ketid ja raudne naeratus
Glamuur ja bravuur
Meie oma Anu Saagim
Olen

Mina olen siinne kõne ja keel
Mina olen Minu Eesti identiteet

iga meedium suudab ettevaatamatule vaatlejale peale suruda omaenda eeldused
5.august 2011/ Altjal

No comments: