Wednesday, March 13, 2013

Haigusest, olemas olemisest ja elust

Olin kolm päeva haige. Väga huvitav kogemus ja aeg iseendaga. Järelemõtlemise aeg. Haigus annab märku, et midagi on paigast ära. Tasakaalutusele järgneb krahh, mingil hetkel lihtsalt keha ei tule enam vaimule järele...  

Kui haigust olemas ei oleks, siis oleks palju keerulisem aru saada, et nüüd on paras aeg hinge tõmmata ja oma elu üle järele mõelda. Nii istusingi siin Harkus oma Eesti kodus, hingasin, olin lihtsalt olemas ja kõik. 

Hea on olemas olla. Lihtsalt. Nüüd istun ikka siinsamas ja mõtlen, et mis siis edasi... Palju asju on toimumas ja toimub. Maailm tormab ikka omasoodu edasi. 

Ma siis panen oma panuse - teen midagi veidike siit ja sealt. Näiteks homme hommikupoolikul teen intervjuu eaka naisega - õpetajaga - ehk saab temaga koos arutust ja Eesti kooliajaloo teemadest sotti. Ülehomme hommikul olen Keila Lätte koolis külas. Lubati tundidesse. Näen teistmoodi koolielu Eestimaal. 

Rootsimaal toimub ka paljut. Aprill on täis sündmusi, milles mul tuleb olemas olla ja tegutseda. Intuitiivpedagoogika kursus Solvikis 11-14 aprillil, siis 26-27 aprillil on Rootsi Waldorf 2.0 konverents. Peale seda olen Norras Trondheimis, seal on Norra waldorflasteaiaõpetajate aasta konverents 350 osalejaga...   
   
Samal ajal tahan jätkata oma MOOC veebikursusi. Paar kursust on juba lõppenud, paar on käimas ja üks üsna pea algamas. Ilmselt tahan sellest varsti midagi lähemalt kirja panna. 
 
Loodan, et ka minu naistepäeva loengust "Liblikad, hundid ja haridusajaloo legendaarsed naised" sünnib vähemalt üks artikkel. Ilmselt ei jäänud Tallinna Ülikooli kasvatusteaduste magistritele peetud loeng ainukeseks sellest sarjast. Ootan huviga, millal avaneb võimalus järgmise loengu kokkupanekuks. Tiiu Kuurme oma tudengitega plaanib juba teist aastat tulla mulle ka Rootsi külla, et tutvuda Järna huvitavate koolidega. Paistab, kas seekord saab sellest asja. 

Naiste teema on 2013. aastal kuidagi päris hoogsalt esile kerkinud. Asutasime grupi naistega platvormi naised.net. Sinna on plaanis hakata koguma veidike akadeemilisemat laadi sotsiaalmeedia kirjutisi naistest ja ühiskonnast laiemalt ning spetsiifilisemalt konkreetsetes valdkondades.

Jaak Hohensee tegi hariduseklektika.wordpress.com blogi ja kutsus mind sinna kirjutama. Kirjutasingi mõned mõtted, mida on loetud ja kommenteeritud üpris aktiivselt. Loodan, et teised kaasatud autorid oma kirjutamiste avaldamisel veidi julgemaks muutuvad. Idee päris haridusajakirja loomisest ei ole juttude tasandilt edasi kasvanud. Räägitud on sellest erinevate inimestega vaat et sadade tundide kaupa.        

Ja siin on nüüd kirjas ainult mõned projektid, mis käimas. Midagi ehk jõuab ehk minu olemas olemisest ja elust ajapikku ka siia blogisse. Kunagi ei või teada...  

Foto: Maarja Urb 2012 Solviki suvekursuselt.    

No comments: