Tuesday, November 12, 2013

ma tean ma olen tilluke ja rumal


ma olen vana ja väsinud ma olin luuletaja
ma olin ma olin aga tegelikult mind ei
olnudki on ainult see sõna see kohutav
valge sõna mida ma olen küünitanud
vaatama nägema läbi selle tänase
igavese tuisuöö läbi iseenda läbi pimeda
klaasi ja ruumi läbi selle kõige läbi
minu ja selle et mind tegelikult ei ole

aga vastus on
vastus
sest
küsimust
ei ole

öökull tõuseb
lendu
kured lähevad
üle
olen
lepikus
kummuli
pisarais
maas

püha
maa
püha
taevas

nüüd
äkki ja
igavesti

...

tegelikult on kõik hoopis lihtsam mind
lihtsalt ei ole mind ei ole ammu enam
Jaan Kaplinski või kes ta oli tuli
sõitis ja läks läbi lumise metsa jäi
kuulama tuisku ja kõik muutus lindudeks
ja luuletusteks ka tema ise

   ka tema ise
   ka tema
   ka

las luuletused ise peavad
luulepleenumit luuletajapleenumit
arutavad luuletajate probleeme nemad
teavad paremini nemad on olemas nemad
teevad kellestki luuletaja tulevad kui
tahavad lähevad kui tahavad midagi
muud pole üldse millest tasuks
luulepleenumil rääkida aga luuletused
ei hakka seda rääkima
....

tegelikult on rumalus niisama imelik
kui tarkus aga ma saan sellest liiga
harva aru

ma tahaksin rumalusest aru saada

ma ei tahaks luulepleenumitel käia

kui ma üldse midagi tahaksin siis
kuulatada
kuulata
tulla
läbi
metsa
kummardada
pimedasse
ja
võtta
mõlema peoga
maast
valget
lund

....


Merivälja - Veskimõisa - Tallinn 1973-1975

Jaan Kaplinski "Hinge tagasitulek" poeem 1990



Loe minu luulet
Aavik soos, Aaviksoo, Aridus
Inimesed
Kibuvitsad
Minu eesti identiteet
Sant Marie de la Mer
Postmodernism


No comments: