Tuesday, July 01, 2014

Suvepuhkus purjede all

Eile saabusime tagasi jaanipäevaselt merereisilt. Sõitsime "Selmal" 120 meremiili mööda Rootsi Ida-rannikut. "Selma" on kuuekohaline pisike purjepaat, millega rootslased seitsme-kaheksakümnendatel oma suvepuhkuseid veetsid. Eelmisel aastal purjetasime "Selma" Uppsalast Järnasse ja tänaseks on ta sellises korras, et saab rannikuvetes taas edukalt seilata.



Merest ja meresõidust võiks kirjutada palju. Olen ju pärit iidsest rannakülast Lahemaalt Altja külast. Mereelu on mul veres - minu vana-vanaisa oli meremees ja isa armastas kalal käimist üle kõige. Sellel ajal, kui mina suureks kasvasin, oli rannikul purjetamine keelatud, isegi paadi omamine oli pigem erandlik. Hommikuti ja õhtuti võrke viimas-toomas olen siiski käinud omajagu.

Augusti lõpus alustan puupaadi ehitamise õppimist Sensundi Folkhögskolas. Enne seda jõuan aga nii mõndagi. Reedest algab laulupidu, kahe nädala pärast on Altja luulekuur, juuli lõpus Solvikis intuitiivpedagoogika suvekursused, peale seda tahaks veel purjetada Ahvenamaale. Ka Stensundi paadiehitajad alustavad merel, nimelt purjetatakse grupiga augustis kümneks päevaks Rootsi saarestikku, et õppida tundma merd, kaasõpilasi ja puupaatide juhtimist.

No comments: